1 juni 2013

Bureaucr-AAAHHH-tie


Harrie zit in een overgangsfase. Hij heeft ontslag genomen op zijn werk en gekozen voor zichzelf en zijn gezondheid. Dat betekent dat hij terug is gegaan naar zijn uitkeringssituatie en dat betekent weer dat hij er in inkomen een flink stuk op achteruit is gegaan.

Nu moeten er dus een aantal zaken geregeld worden, zodat Harrie weer normaal kan rondkomen. Dingen als huursubsidie moeten weer worden opgestart, maar ook verzekeringen e.d. moeten weer worden aangepast.

Harrie was via zijn werk collectief verzekerd voor ziektekosten, maar nu hij daar niet meer werkt, kan hij , zonder die korting, die verzekering niet meer betalen.

Nu mag je in ons land slechts in enkele uitzonderingsgevallen halverwege het jaar overstappen op een andere verzekeraar, en dit was zo'n uitzonderingsgeval. Fijn, dacht Harrie...

Oude verzekeraar X liet Harrie weten dat zijn collectieve verzekering omgezet werd in een individuele en dat hij 30 dagen de tijd had om een andere verzekeraar te zoeken.
Met wat hulp koos Harrie voor verzekeraar Y en meldde zich daar aan, dat leek geregeld.
Hij stuurde Oude verzekeraar X een kopie van zijn aanmelding en het verzoek tot uitschrijving.
Verzekeraar Y stuurde echter ineens een mail dat ze Harrie niet konden inschrijven zolang ze geen uitschrijving van verzekeraar X  hadden.
Een dag later viel er een brief van verzekeraar X in de bus dat ze Harrie niet konden uitschrijven als er geen nieuwe polis (dus inschrijving) van verzekeraar Y was. Kortom: probleem van het kastje en de muur en daar is Harrie niet zo goed in en heeft hij niet zoveel geduld voor.

Dus schakelde Harrie hulptroepen in die er voor hem achteraan gingen en toen schreef verzekeraar Y hem wel in, maar ze wilden wel graag nog een uitschrijving zien van verzekeraar X.
Harrie stuurde gauw een kopie van de inschrijving van Y op aan X maar.......
Hoorde niks meer....

Vandaag belde Harrie voor de zekerheid maar eens op naar X hoe het zat, want tja, volgende week zijn de 30 dagen om.

Nee, ze hadden geen kopie van de polis van Y ontvangen, ja inderdaad vreemd, ja heel vervelend, stuurt u het nog eens op?

Harrie heeft het nu gemaild en doet vanmiddag voor de zekerheid nog maar een kopie op papier op de post, maar hij wordt echt helemaal gek van dit soort bureaucr-AAAHHH- tie....

Of nee wacht.......dat was hij al......


11 opmerkingen:

  1. ja bureaucratie is soms echt super vervelend en je ergert je soms wezenloos.Hopelijk is het nu goed geregeld maak je er maar niet te druk.STERKTE

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Harrie himself!6 juni 2013 om 11:18

      niet druk maken Novelle?
      Harrie krijgt geen medicijnen mee omdat de apotheek niet snapt waar Harrie nou verzekerd is???? Hmm, dat is in Harries geval niet echt handig hoor. Dus Harrie maakt zich wel een beetje druk....hij is nogal afhankelijk van die zorgverzekering!

      Verwijderen
  2. Dat is een vervelende ervaring. Ze zijn niet op tussentijdse in- en uitschrijving voorbereid, wel op de commerciƫle missie aan het einde van het jaar. Leve de marktwerking.

    Hopelijk heb je nu een goede/goedkope ziektekostenverzekering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Harrie himself!6 juni 2013 om 11:16

    nope nog steeds niet.....laatste brief: wij kunnen u niet uitschrijven en wij zullen u uitleggen waarom.
    u heeft uw aanvraag ingediend per 14 mei en wij kunnen alleen per de 1e van de maand uitschrijven. daarom kunnen wij u pas per 1 juni uitschrijven......

    maar Plato leg me dan eens uit waarom ik bij de apotheek dan al sinds 31-3 uitgeschreven ben bij hen????? Harrie snapt er geen reet meer van!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja dit is een geval om kriegel van te worden.Van dit soort zaken heb ik geen verstand heb je geen forum of zoiets voor klachten hierover.Sterkte Harrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad aaaarrrrggghhhh...ik vrees dat bureaucratische s.... een never ending story is...
    hopenlijk heb je het snel geregeld en opgelost!!

    groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat ik nou ook altijd gedacht hebben dat verzekeraars er voor hun klanten zijn, ook in de zorg. Maar ook ik ben allang van dat idee afgestapt. Van kastje naar de muur en van voor naar achteren sturen en dan uiteindelijk met een dom gezicht naar je staren als je om uitleg vraagt....grgrgrgr
    Hoop voor jou ,Harrie, dat het snel geregeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Harrie himself!22 juni 2013 om 22:04

    Inmiddels heeft Harrie de mededeling gekregen dat hij dan toch echt per 1 juni 2013 is uitgeschreven met meteen de volgende dag een brief en een factuur of hij toch wel nog even 200 euro wilde betalen van een factuur van 2012!!! Dat vond Harrie een beetje laat van ze....
    Harrie gaat dan ook heel moeilijk doen als ze wagen het automatisch van zijn bankrekening af te schrijven....hij is immers niet meer bij hen verzekerd.... :-) (hij betaalt wel hoor, dat is niet het punt, maar als zij dwars doen, dan reken maar dat Harrie dat ook kan!)

    (en ja hij weet dat hij daar niks mee opschiet!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, en dat te bedenken dat wij nog steeds collectief verzekerd zijn, ondanks mijn man al jaren niet meer bij dat bedrijf werkt..

    Ach, je kunt al collectief verzekerd zijn als je facebook hebt... het wordt steeds gekker.

    Maar even terug komen op je verhaal... zoooo herkenbaar...
    Vermoeiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij zullen we op een dag ten onder dan aan de bureaucratie. Het is TE gruwelijk af en toe, die hele bureaucratie, en die moeite die je moet doen om kalm te blijven soms....:-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen humor, maar je schrijft wel humoristisch. Suffe zooi

    BeantwoordenVerwijderen