9 november 2015

Het kasteel van Sinterklaas....

Harrie hoort stemmen, dat is inmiddels al lang geen geheim meer. Hij hoort er een boel en dat is niet altijd even leuk of makkelijk. Het feit dat Harrie er doorgaans grappig over schrijft, betekent niet dat het hem niet af en toe tot waanzin drijft.

Zo ook de afgelopen week. Harrie mocht naar Spanje, naar Madrid. En dat is natuurlijk  op zich al superspannend, maar vlak voor Harries vertrek, kwam er een kleine complicatie bij.

Kleine Harrie was van de zenuwen niet meer te handhaven, hij jankte en brulde Harries hele hoofd bij elkaar en was nauwelijks te kalmeren. Toen het Harrie eindelijk lukte om Kleine Harrie te vragen waarom hij zo moest huilen kwam het hoge woord er al snikkend uit: "In Spanjeland woont Sinterklaas, die woont in een kasteel in mandrid!"
Oeps, daar had Harrie dus niet aan gedacht. Kleine Harrie wilde weten waar "Mandrid" was en Jongste Puber Harrie pakte de kaart erbij en wees het aan. Onmiddellijk begon er een nieuwe hysterische huilbui en luid snikkend kwam eruit: "maar in mandrid is geen zee, hoe kan Sinterklaas dan naar Nederland komen want de "stootboot" kan niet over land varen?"
Om een lang verhaal iets korter te maken: Harrie had geen antwoorden waar Kleine Harrie genoegen mee nam en werd langzaamaan zelf gillend gek. 

Gelukkig is er dan altijd Meneer de Psychiater die een goed antwoord weet. En Meneer de Psychiater heeft ALTIJD gelijk, want hij is een "Dochter", aldus Kleine Harrie.
Meneer de psychiater wist te vertellen, dat Sinterklaas al lang onderweg was naar Nederland met zijn paard, want dat duurt heel lang en dan stapt hij in Nederland op de boot om zo op televisie te komen....
Uiteraard!

Goed, maar het feit dat Sinterklaas nu dus niet in Spanjeland is, maakt niks uit, want het kasteel is er wel en dat wilde Kleine Harrie persé zien....

En dus, na drie lange dagen met mensen die gek praatten, gingen we vandaag op pad om het kasteel van Sinterklaas te zoeken. Maar oh jee, de weg was afgesloten en dus konden we in eerste instantie niet bij het kasteel komen. 
En dus begon het huilen opnieuw en bedacht Harrie snel een reserveplan: Sinterklaas heeft ook nog een reservehuis, laten we dat gaan zoeken. 
Maar gelukkig was de straat iets later wel vrij en hebben we het kasteel dus gevonden! Kleine Harrie is totaal onder de indruk en vindt gekleurde pieten nu echt heel erg stom, want: "dat is een heeeeeeeeeel groot kasteel en er zijn maar heel weinig pieten. En die moeten het schoonmaken en omdat er maar weinig pieten zijn wordt het heel vies, en dan worden de pieten vies van het schoonmaken en daarom zijn de pieten zwart en bruin." (De bruine pieten hebben niet zo heel veel schoongemaakt, die hebben met de cadeautjes zitten spelen, aldus Kleine Harrie).

Goed, probleem opgelost zou je denken? Dat dacht Harrie ook, maar nee hoor! 
Ineens kwam daar uit een zijstraat  een tweetal politieagenten op de rug van..... Jawel, twee witte schimmels, of wel Amerigo! 

En opnieuw brak de paniek uit, want Sinterklaas was Amerigo vergeten en wie zorgde er nu voor Amerigo nu Sinterklaas en de pieten er niet waren en zou Sinterklaas nu wel op tijd de boot kunnen halen????

Zucht.... En hier heeft Harrie nog geen antwoord op gevonden, hij wil nu eerst slapen!
Hieronder het Kasteel van Sinterklaas. Vindt u het ook niet een Koninklijk Paleisje?






8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blog. Er zitten in mijn beleving zoveel lagen in. Voor mij is het een openbaring en je geeft me inzicht in wat er om kan gaan in iemand die stemmen hoort. Creativiteit, drama, conflict, kind, volwassene, humor en liefde. En misschien heb ik het helemaal mis omdat ik er misschien mijn eigen interpretatie van maak. Dankjewel voor het delen van deze inkijk en daarmee de mens in al zijn facetten beter leer begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blog. Er zitten in mijn beleving zoveel lagen in. Voor mij is het een openbaring en je geeft me inzicht in wat er om kan gaan in iemand die stemmen hoort. Creativiteit, drama, conflict, kind, volwassene, humor en liefde. En misschien heb ik het helemaal mis omdat ik er misschien mijn eigen interpretatie van maak. Dankjewel voor het delen van deze inkijk en daarmee de mens in al zijn facetten beter leer begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je Harrie, ik vindt je schrijfstijl geweldig. Ik geniet er van, maar besef me heel goed dat het best moeilijk is om al die stemmen gehoord te krijgen. Ik heb respect hoe je er mee om gaat, hoe je Kleine Harrie kan troosten en hoe Puber Harrie Kleine Harrie helpt.

    Het kasteel is geweldig, hoe vond Kleine Harrie die?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat niet helemaal goed....grrr.. het is vind zonder t, maar toen was reactie twee weg... sorrie :(

      Verwijderen
  5. Kleine Harrie was behoorlijk onder de indruk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaahhhhh jaaaaa kleine Harrie.... Het is ook niet altijd makkelijk om klein te zijn.
    Dag lieve Harries... Fijn om jullie weer terug gevonden te hebben.... Dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen