9 oktober 2013

mobiele flitspaal fantasieën....

Af en toe rijdt Harrie met zijn autootje over de snelweg door het land.
Heel af en toe ziet hij dan ineens een mobiele flitser staan.
Dat is vast niet de bedoeling, dat Harrie die dingen ziet, maar hij ziet ze soms toch.

Daar staat dan zo'n prachtige 'tripod' (statief) met een hele ingewikkelde en mooi ogende camera, die eigenlijk hele vervelende dingen doet, namelijk mensen die meegaan met het tempo van de huidige maatschappij (te snel dus) op de bon slingeren!

En hoewel Harrie het flitsding wel ziet, heeft hij nog nooit de bijbehorende eigenaar ergens in de buurt gezien, hoewel die er vast wel ergens zal zijn.

De laatste paar keer dat Harrie zo'n mobiele flitser zag, moest hij zich echt inhouden...
Allerlei wilde fantasieën borrelden in hem boven!

Eigenlijk zou Harrie het heel erg grappig vinden om, als het hem weer opnieuw overkomt, iets voor het flitsding te stoppen, het apparaat op te pakken en in zijn auto te gooien. Niet om te houden hoor, maar onder het mom van "gevonden voorwerpen". "Dit heeft iemand langs de openbare weg laten staan, zou toch zonde zijn als het gejat wordt, ik dacht: laat ik het meenemen en even bij het dichtstbijzijnde politie bureau inleveren."

Harrie ziet het helemaal voor zich! Aangezien hij nog nooit een agent in de buurt van zo'n ding heeft gezien, denkt hij dat het ook wel moet lukken..... Hij verkneukelt zich al bij de blikken van de agenten op het bureau...

Maar hij doet het toch maar niet, en bij het zien van zo'n mobiele flitser remt hij netjes af.

Maar wel met een hele grote glimlach op zijn gezicht!




3 opmerkingen:

  1. Ik heb een hekel aan bumperklevers en snelheidsmaniakken die even moeten laten zien hoe geweldig die verlenging van hun ehhhh zeg maar EGO het doet.
    Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik geen auto rijdt.
    Dus eigenlijk zou ik die dingen moeten toejuichen. Maar zo simpel is het niet in mijn hoofd. Ik haat dat stiekeme geobserveer en ik vind het altijd leuk als een of andere waaghals de lens heeft volgespoten met verf.
    Wat zegt dat nu weer over mij? Zeg het.

    Dat van die gezichten van die agenten, daar kan ik me nou weer alles bij voorstellen. Hadden we maar meer moed he?
    Maar het is goed dat je het niet gedaan hebt want dat filmapparaat zal vast wel in verbinding staan met een computer in een spionnenhokje of auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. rijdt m/z rijd. Schaamte over mij.

    BeantwoordenVerwijderen